7042521704 |
Treball globalitzat dels continguts (capses d'aprenentatge) |
2021-2022 |
Curs d'equips de centre. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
14/2/2022 - 30/5/2022 (30 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
CRP del Baix Penedès |
|
Av. de les Escoles, 21 (El Vendrell)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Penedès
|
| |
|
Activitat en format virtual. |
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
07/01/2022 - 18/01/2022 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Activitat destinada a facilitar l'ús de metodologies globalitzades per treballar els continguts utilitzant recursos com les capses d'aprenentatge.
A la formació s'empraran metodologies actives que fomentin la participació, implicació, motivació i treball en equip dels docents participants. Així com, treball en xarxa entre els diferents centres.
La formació inclourà videoconferències, propostes de treball en línia i alguna sessió presencial (si les instruccions del Departament d’Educació ho permeten).
Durant la formació es dissenyarà una capsa d’aprenentatge per a la seva construcció.
|
| |
Objectius |
1. Treballar els continguts de manera globalitzada mitjançant el recurs de les capses d’aprenentatge en les diferents etapes educatives.
2. Analitzar el valor educatiu d’aquesta metodologia i els canvis organitzatius que es deriven dins de l’aula i del centre.
3. Compartir experiències de diversos centres i valorar-ne la implementació en el nostre propi centre.
|
| |
Continguts |
1. Les capses d’aprenentatges: Que són, com són i característiques.
2. El treball de l’aula amb capses d’aprenentatge: organització de centre i de l’aula, treball competencial i encaix amb el currículum de cada nivell.
3. Les capses d’aprenentatge a infantil, primària i ESO: reptes, autonomia, target comunicatiu.
4. Competència matemàtica i les capses d’aprenentatge: matematitzar l’entorn, el treball manipulatiu i inferencial.
5. La competència comunicativa i les capses d’aprenentatge.
6. Capses d’aprenentatge i recursos digitals, QR, Classroom i altres estratègies i eines.
7. Webquest.
8. Scaperoom, jocs de rol, receptes de cuina i kits de muntatge com a capses d’aprenentatge.
9. Metodologies globalitzades, treball cooperatiu, inclusió, itineraris personalitzats.
10. Seguiment i avaluació: rúbriques, fulls d’aprenentatge, formularis i portafolis
|
| |
Observacions |
Dates de les sessions provisionals.
|
| |
Formador/a |
ACTE. Associació catalana per a la Telemàtica Educativa. Joaquin Fonoll i Sebastià Capella
|
| |
Avaluació |
Valoració de la transferència immediata al centre per l'equip participant.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència com a mínim al 80% de les sessions.
- Realització amb avaluació positiva de les tasques encomanades.
|
| |
Persones destinatàries |
A les adjudicacions es prioritzaran els equips de docents d’infantil, primària i secundària de centres educatius de la comarca del Baix Penedès.
|
| |
E-mail |
crp-baixpenedes@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
14/02/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dilluns |
21/02/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dilluns |
14/03/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
dilluns |
28/03/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 5 |
dilluns |
04/04/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 6 |
dilluns |
25/04/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 7 |
dilluns |
09/05/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 8 |
dilluns |
16/05/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 9 |
dilluns |
23/05/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 10 |
dilluns |
30/05/2022 |
1730 |
1930 |
|
| |